Dan 1: Pimenov prošao u četvrtfinale

Srpski reprezentativac u skifu, Nikolaj Pimenov, bio je drugi je u svojoj kvalifikacionoj grupi, prvog dana Svetskog prvenstva za seniore u veslanju, koje se održava u Beogradu. Time je obezbedio prolaz u četvrtinu finala takmičenja u ovoj disciplini.

Srpski reprezentativac u skifu, Nikolaj Pimenov, bio je drugi je u svojoj kvalifikacionoj grupi (vreme 6:51.32), prvog dana Svetskog prvenstva za seniore u veslanju, koje se održava u Beogradu. Time je obezbedio prolaz u četvrtinu finala takmičenja u ovoj disciplini. Iako je vodio do polovine poslednje četvrtine trke, Japanac Arakava, jedan od favorita za plasman na Olimpijske igre, uspeo je da ga prestigne i odnese pobedu u četvrtoj kvalifikacionij grupi (vreme 6:48.19).

U disicplini skif u kojoj se takmičio Pimenov bilo je prijavljeno najviše takmičara – čak 48. Naš reprezentativac veslao je u četvrtoj kvalifikacionoj grupi u kojoj su mu protivnici bili veslači iz Japana, Urugvaja, Iraka, Bermuda i Egipta.

Jedno od prvih devet mesta u ukupnom plasmanu u disciplini skif, Pimenovu obezbeđuje odlazak na Olimpijske igre koje se sledeće godine održavaju u Parizu.

Pimenov je novi član srpske veslačke reprezentacije, s obzirom na to da je donedavno veslao za reprezentaciju  Rusije.  Učestvovao je 2017. godine na Svetskom prvenstvu za mlađe seniore do 23 godine i osvojio 2. mesto. Ove godine na Svetskom kupu osvojio je 3. mesto u skifu. Tri godine uzastopno, 2017. godine, 2018. godine i 2019. godine učestvovao je na svetskim prvenstvima, a 2018. i 2020. godine na evropskim prvenstvima. Pred ovogodišnje Svetsko prvenstvo, na kom će nastupati u skifu, sebi je postavio cilj da se kvalifikuje na Olimpijske igre.


 

****************************

Karakteristike čamca u skifu

 

Čamac u kojem veslaju učesnici u disicplini skif dugačak je od 7,5 do 8 metara, a širok je od 27 do 36 santimetara. Težina skifa je između 12 i 15 kilograma.

Čamci i vesla prave se od drveta ili od ugljičnih vlakana ili plastičnih masa. Svi čamci imaju dve pokrivene palube i valobran koji sprečava ulaženje vode, malo peraje od drveta ili lakog metala koje služi da se održi stabilnost i pravac kretanja.

****************************


Foto: VSS